Persoonlijke hulp nodig?

placeholder

Conversie

Conversies bijhouden

Met een eigen ontwikkelde cms systeem houden wij via Google je conversies bij. Hierdoor is het voor ons makkelijk bij te houden wat er gebeurt nadat klanten op je advertenties reageren. Heeft de klant bijvoorbeeld uw product gekocht, zich aangemeld voor je nieuwsbrief, je bedrijf gebeld of je app gedownload? Wanneer een klant een actie voltooit die waardevol is voor je bedrijf, wordt dit in ons systeem bijgehouden.

Ontdek de mogelijkheden

Juiste conversie zorgt voor inzicht in rendement

Conversie is bepalend voor de juiste strategie

Met de juiste conversie bepaling stippelen wij de juisten wegen uit samen met u om het maximale rendement uit te halen. Het is belangrijk dat wij transparant zijn en dat u weet waar uw geld naar toe gaat. U kunt 24/7 alle statistieken inzien. Met deze statistieken ziet u ook wat de campagnes u opleveren en waar we de nodige aandacht aan moeten besteden. Daarom is conversie bepaling ook bepalend voor de strategie in de toekomst.

Conversies maximaliseren

Waarom houden wij conversies bij?

  • Wij zien welke zoekwoorden, advertenties, advertentiegroepen en campagnes de meeste waardevolle klant activiteit genereren.
  • Je krijgt inzicht in je rendement op investering (ROI) en kunt beter onderbouwde beslissingen nemen over je advertentie uitgaven.
  • We gebruiken verschillende strategieën voor b.v. Slim bieden (zoals 'Aantal conversies maximaliseren', 'Doel-CPA' en 'Doel-ROAS'), zodat je campagnes automatisch worden geoptimaliseerd op basis van je bedrijfsdoelen die samen stellen
  • We zien hoeveel klanten interactie met je advertenties hebben op één apparaat of in één browser en vervolgens een conversie genereren op een ander apparaat of in een andere browser. Zo kunnen we gegevens over conversies via verschillende apparaten en browsers en andere conversiegegevens bekijken in de rapportagekolom 'Alle conversies'.
placeholder

Resulaten

Hoe werkt conversies bijhouden?

  • Websiteacties: Aankopen, aanmeldingen en andere acties die klanten op je website voltooien.
  • Telefoongesprekken: Telefoongesprekken met klanten die rechtstreeks vanuit je advertenties bellen, die bellen naar een telefoonnummer op je website en die klikken op een telefoonnummer op je mobiele website.
  • App-installaties en in-app-acties: Installaties van je mobiele Android- of iOS-apps en aankopen of andere activiteit binnen deze apps.
  • Importacties: Activiteit van klanten die online begint, maar offline wordt voltooid, bijvoorbeeld wanneer een klant op een advertentie klikt en een online contactformulier verzendt en later op je kantoor een contract ondertekent.
  • Lokale acties: Acties die worden geteld wanneer mensen interactie hebben met een advertentie die specifiek is voor een fysieke locatie of winkel.
  • Gratis telefonisch ondersteuning
placeholder

Tags en codes

Bijhouden conversie

  • We voegen een tag voor het bijhouden van conversies of codefragment toe aan je website of de code van je mobiele app. Wanneer klanten op Google Zoeken of geselecteerde sites van het Google Display Netwerk op je advertentie klikken, wordt er een tijdelijke cookie op hun computer of mobiele apparaat geplaatst. Op het moment dat ze actie voltooien, herkent ons systeem de cookie (via het codefragment dat wij hebben toegevoegd) en leggen we een conversie vast.
placeholder

Conversietypen

Bijhouden conversie

  • Bij sommige conversietypen is er geen tag nodig. Wanneer we bijvoorbeeld telefoongesprekken via oproepextensies of alleen bellen-advertenties bijhouden, gebruiken we een Google-doorschakelnummer om bij te houden wanneer de oproep via een van je advertenties binnenkwam. We kunnen hiermee ook andere informatie bijhouden, zoals de duur, de begintijd en de eindtijd van het telefoongesprek en het kengetal van de beller. Voor app-downloads en in-app aankopen via Google Play en voor lokale acties is evenmin een trackingcode nodig, aangezien deze automatisch worden vastgelegd als conversies.
placeholder